از سال 1370 با هدف ارائه خدمات مشاوره طراحي هاي عمراني و
سدسازي، مديريت پروژه و به ويژه مديريت دانش راه اندازي شد و تاكنون با تلاش پيگير و مستمر در جهت رشد كيفي و
كمي خدمات توانسته به عنوان يكي از گروه هاي فعال در زمينه مديريت پروژه درآيد.
قبل از تاسيس اين شركت با نام گروه "مديران" از سال 1375 پروژه هاي عمراني و مديريت دانش خود را آغاز نمود.
اكنون با وجود چندين سال سابقه و تجربه توانسته در پروژه هاي بزرگ كشوري گام مناسب بردارد .
فعاليت هاي اين شركت در بخش هاي مختلف ارائه شده مي باشد :
مشاوره طرح هاي عمراني و سد سازي
مديريت پروژه و مديريت دانش سازماني و پروژه اي و مهندسي ارزش پروژه ها
مستند سازي فني سد ، تاسيسات وابسته ، ابنيه و راه
ساماندهي مركز اسناد فني طرح ها و سازمان ها و ايجاد بسترهاي لازم جهت مديريت اسناد فني
به وسيله نرم افزارهاي ويژه و بخصوص نرم افزار تخصصي شيرپوينت .
برگزاري كلاس ها و دوره هاي آموزشي مديريت پروژه .
يكي از چالش هاي مهم فراروي جامعه مهندسي كشور در بكارگيري فن آوري هاي بهنگام كه موجب دوباره كاري هاي متعدد،
تطويل زمان اجرا و افزايش هزينه ها مي گردد، عدم دسترسي به انبوهي از دستاوردهاي بديع و خلاقيت هاي بي بديل مهندسين
است كه در پروژه هاي بزرگ و كوچك عمراني صرف وقت و انرژي كرده اما بدليل در اختيار نبودن سيستم هاي فراگير از ثبت
مستندات فني، آثار آنان بتدريج به فراموشي سپرده شده است. برنامه كاري و پيشنهاد فني اين حوزه به شرح ذيل ارائه مي گردد.
تبيين هدف يا اهداف مديريت دانش و مستند سازي فني
شناخت منابع ، امكانات و تواناييهاي مرتبط با مديريت دانش و مستند سازي فني
شناخت نيازها ، مشكلات ، محدوديتهاي مرتبط با م مديريت دانش و مستند سازي فني
تهيه طرح چگونگي جمع آوري اطلاعات ، روش پردازش و تجزيه و تحليل ، سمت و سوي نتيجه گيري و اظهار نظر
مشخص نمودن اجزاي طرح و تعيين نقش و اهميت هر يك از آنها
راهبردها و فرآيندهايي كه قادرند توليد و جريان دانش را به منظور ايجاد و برآورده ساختن انتظارات سازمان، مشتريان و كاربران
دركل سازمان بوجود آورند.مديريت دانش، فرايند گسترده اي است كه امر شناسايي، سازماندهي، انتقال و استفاده صحيح از اطلاعات
و تجربيات داخلي سازمان را مورد توجه قرار مي دهد.
امروزه دانش مهم ترين دارايي سازمان ها محسوب مي شود، لذا مديريت دانش به منزله چالش كشف دانايي هاي فردي و تبديل آن
به يك موضوع اطلاعاتي به نحوي كه بتوان آن را در پايگاه هاي اطلاعاتي ذخيره كرد، با ديگران مبادله نمود و در فرآيند
كارهاي روزمره به كار گرفت.
مديريت دانش مستلزم وجود رهبري آگاه و تأثيرگذار در سازمان است. از عناصر جلوبرنده مديريت دانش، فرهنگ سازماني متكي بر
خلاقيت و نوآوري است. براي توسعه مديريت دانش در سازمان بايد تغييراتي كه منجر به تعامل و يا بازسازي دانايي مي گردند، به
طور نظام مند تشويق و حمايت شوند. مديريت دانش مستلزم برنامه اجرايي و زماني مناسب بوده كه در هر طرح مرتبط با نگرش
خود ايجاد مي گردد. سازمان ها براي اين كه بتوانند مديريت دانش را توسعه داده و تقويت كنند، بايد در 5 فعاليت عمده مهارت لازم
را كسب نمايند.
اين پنج مهارت به شرح زير است :
- قدرت حل نظام مند مسأله را پيدا كنند .
- توانايي كسب تجربه از موفقيت هاي ديگران و بكارگيري راهكارهاي نوين را داشته باشند .
- تجارب قبلي و فعلي را به كار گيرند .
- خود را با الگو برداري از سازمان هاي موفق مقايسه نمايند .
- توانايي انتقال مؤثر و سريع دانش را در تمام سطوح سازمان داشته باشند.
در مديريت اسناد سعي ميگردد ضمن اينكه دسترسي به اسناد و مدارك به آسان ترين روش انجام پذيرد سطح دسترسي ها براي
سطوح مختلف مديريتي تعريف ميشود. براي مديريت اسناد و مدارك ميبايد اسناد ساماندهي شود كه مراحل آن به شرح ذيل
معرفي مي گردد.
-1 جمع آوري اسناد و مدارك
2 - تفكيك اسناد و مدارك بر اساس طرح ها/پروژه ها
-3 دريافت آخرين بازنگري گزارش ها از مشاورين و كارشناسان
شرح خدمات پروژه ها با توجه به شرايط و ابعاد پروژه متفاوت مي باشد كه به يكي از صورت هاي زير انجام مي پذيرد.
همكاري در تهيه و تدوين مستندات فني سازمان شامل روش هاي اجرايي، دستورالعمل هاي كاري و... در پروژه هاي عمراني
شناخت وضع موجود، تهيه دستورالعمل و استقرار سيستم نظام جامع مديريت دانش، مستند سازي فني و مديريت اسناد فني
(ISO) تهيه دستورالعمل مستند سازي فني در قالب سيستم تضمين كيفيت
همكاري در طراحي و اجراي سيستم نظام جامع مديريت دانش، مستند سازي فني و مديريت اسناد فني
كنترل و نظارت و بهره برداري از نظام جامع مديريت دانش، مستند سازي فني و مديريت اسناد فني
تهيه و اجراي مستندات فني بر اساس اولويت هاي كاري و موضوعات مورد نياز سازمان ها بر اساس يك موضوع خاص